Kutnohorsko jako na dlani ...

Pokud se autem vydáte z Kutné Hory po silnici číslo 2 směrem na Prahu, přijedete přibližně po deseti minutách
do nenápadné obce Miskovice. Za Miskovicemi se dejte první možnou odbočkou doleva a přijedete do vesničky Vysoká. Tady zanechte auto u románského kostela Navštívení Panny Marie a vydejte se po zelené turistické značce na vrchol kopce Vysoká (471,2 m).

V lesíku nedaleko vrcholu Vás překvapí pozůstatky obvodového zdiva barokního letohrádku s kaplí sv. Jana Křtitele, tzv. ,,Belveder". Letohrádek s kaplí nechal v letech 1695-97 zbudovat hrabě F. A. Špork pravděpodobně podle plánů G. B. Alliprandiho. Komplex změnil několikrát majitele a na začátku 19. století vyhořel, i přesto si místo zachovalo nezaměnitelnou atmosféru. Na vrcholu kopce se také nachází roz­hledna, odkud si vychutnáte netradiční pohled na stříbrné město.

Tuto trasu můžete absolvovat i na kole, v tom případě Vám doporučujeme násle­dovat z Palackého náměstí
v Kutné Hoře modrou turistickou značku až na rozcestí „Škvárovna". Tady se napojíte na zelenou
trasu a pokračujete přes Miskovice až na Vysokou.

Ať už autem, nebo na kole, z Vysoké si můžete výlet prodloužit a projet se malebnými vesničkami v okolí Kutné Hory. Z Vysoké se vydejte smě­rem na Karlov. Poté zahněte doleva na Tuchotice, z Tuchotic se vydáte rovně do Nové Lhoty a pak doprava, směr Roztěž.

Z Roztěže pokračujte na Malešov, kde si můžete prohlédnout gotickou tvrz ze 14. století, a pak se přes Poličany vrátíte zpět do Kutné Hory.

box_Kutnohorsko jako na dlani

Home » Destinace » Sport & volný čas » Tipy na výlet (pěšky, na kole, autem) » Kutnohorsko jako na dlani ...